Someone's watching

Igår kväll i ett infall av data-nörds-humör tog jag bort min besöksräknare på från bloggen och installerade en annan mer avancerad grej. Det som är bra med den nya är att den inte syns, utan bara jag kan kolla hur många som varit där. En annan kul grej med den är att den berättar hur många av dom som läser kommer på nytt och kolla bloggen, och hur länge ni läser. Sen har den också en feature som gör att jag ser vilken ip-adress läsarna är "hemma" ifrån - och många företag har ip-adresser med företagsnamnet. Och eftersom jag vet var mina vänner jobbar, så vet jag precis vilka som kollat min blogg igår på eftermiddagen 3 ggr. Coolt, men samtidigt ganska skrämmande.

Kommentarer

  1. Visst är det spännande! :-) Undrar om det är du som har hälsat på min blog på sistone? Jag har ett IP-nummer från Finland som har dykt upp ibland. Du är så välkommen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet