Duggregn, museer och frukost

På söndag var det ypperligt museumsväder – duggregn precis hela dagen. Så jag gick till kommunikationsmuseet utan några egentliga förväntningar, men det var hur kul som helst! Dels är det ju kul när man får peta på allting och trycka på knappar och dra ut lådor och sånt, men dels så fanns det roliga saker att titta på också – allt möjligt från robotar som gick omkring överallt till telefoner, telegrafer, datorer och postlådor. Och gratis Internet – en källa till stor glädje för dem som inte har Internet hemma.

Duggregn är också bra caféväder, så det här veckoslutet blev det två caféfrukostar: pannkakor med lönnsirap och fruktsallad på lördag och på söndag fransk frukost med croissanter och marmelad i duggregnet.

Den här veckan är kursens sista vecka. Imorrn skall jag presentera mitt slutprojekt och på torsdag är det tent. Annars händer det inte så mycket. Mest skall jag börja planera inför mina besök: min kusin kommer hit på lördag och han hinner knappt åka så kommer min syster i början av veckan. Kul kul med besök och nån att dela upplevelser med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet