Hostel Pegasus

Jag måste ju då alltså flytta ut ur min lägenhet då kursen är slut, men då skall jag ännu vara 10 dagar till här, så jag måste hitta nån annanstans att bo. Det har jag gjort: Hostel Pegasus. Läget är bra, mycket närmare centrum än där jag bor nu. Området är gamla östberlin och hostelet var jees. Gratis internet för de som bor där och välutrustat kök som man får använda och sånt. Så nu har jag bokat ett rum där åt mig, eget rum med delat badrum. Det får jag väl leva med.
Egentligen blir det lite kul att bo på hostel - så där backpacker-resa typ. Men ändå inte så extremt, man kan inte vidga sina vyer alltförmycket på en gång... =)

Idag har vi mellanförhör i kursen och ikväll skall Lydia och jag kolla in Gauklerfest - festivalen som tydligen är "the biggest happening" i Berlin i augusti. Men allt som händer i Berlin är alltid störst, bäst, viktigast eller vackrast...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet