Många dagar har gått...

...sedan jag skrev senast. Min syster har varit i Berlin och vi har sett massor. En del som jag redan hade sett men också mycket nytt - bl.a. ett fint slott utanför stan och Berlins äldsta stadsdelar med borgar och grejer. Däremellan har vi hunnit se tysk film på bio, ätit gott (och billigt!Prisnivån i Helsingfors kommer att kännas absurd när jag kommer hem härifrån...) Det var roligt att ha sightseeing-sällskap och när vi dessutom är intresserade av samma saker är det inget gräl om vad vi skall se =)

Nu har jag bara två dagar kvar i Berlin, på tisdag kommer jag hem igen. Men före det skall jag ännu hinna med en del, imorrn skall jag åka ut till koncentrationslägret Sachsenhausen. Idag hade jag tänkt gå och se på kanslerämbetet för de har öppna dagar idag och imorgon och det händer bara en gång per år. Men kön var urlång och vakten sa att man måste vänta åtminstone två och en halv timme. Och såå viktigt var det ändå inte att se var Angela Merkel arbetar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet