Omflyttad

Nu har jag flyttat ut fran min lägenhet och in pa hostellet. Det var mycket lämpligt att min kusin kom till Berlin med bil just det här veckoslutet - innehallet i de 5 kassarna som nu är i hans bil pa väg till Finland hade jag nog inte fatt in i min kappsäck...

Hostellet ligger mycket mer centralt än min förra lägenhet, mitt i f.d. Öst-Berlin invid en stump av Berlinmuren. Men rummet är liiitet, sa att man definitivt inte kan göra nanting annat än sova där. Imorrn kommer min syster och da ska vi dela rummet - det kommer att vara trangt, men det är inte sa manga nätter sa det gar nog.

Idag hade jag tänkt ga pa museer eftersom det regnar och är trakigt väder men det är Montag-Ruhetag (mandag-vilodag) i Berlin sa allt är stängt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet